Інтерв'ю

Технології – шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

Він допомагає дітям доторкнутися до Сонця, а більше того – створити його самостійно. І нехай, це віртуальна реальність, проте значно краще, ніж розглядати картинку у книжці. 

Знайомтеся, творець сонячної системи у 3D-форматі, вчитель інформатики та астрономії – Іван Верещака. Крім вчителювання Іван Вікторович заснував у Чулаківському закладі повної загальної середньої освіти гурток з роботехніки. Разом з учнями вони створюють неймовірні речі, а також підкорюють Всеукраїнські конкурси. Гурток відвідують учні різної вікової категорії, проте є постійна група, яка має назву “Архітектори Всесвіту”. 

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

Цьогоріч його працьовитість оцінили на всеукраїнському рівні, внісши до переліку ТОП-10 найкращих вчителів України в рамках міжнародної премії Global Teacher Prize Ukraine. Премія покликана відзначити досягнення вчителя не лише щодо своїх учнів, а й щодо суспільства, та підкреслити важливість педагогів в Україні. Журналіст інтернет-видання “Мій Херсон” поспілкувався з паном Іваном та дізнався як астрономія у поєднанні з інформатикою перетворюється на диво. 

– Іване Вікторовичу, мрія вчителювати виникла ще в дитинстві?

– Я виріс у звичайній сільській родині, тож перші професії, які спадали мені надумку, були пов’язані з господарством або технікою. Звичайно, як усі хлопці, мріяв стати і космонавтом, і рятувальником. Та коли прийшов час обирати, вибір пав на еколога. Здобував освіту Харківському національному університеті імені Каразіна. А далі на вечірній формі навчання закінчив політехнічний інститут. Тож, як бачите, про вчителювання у молоді роки мови не йшло.

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

– Цікаво! Так як з такими освітами опинилися серед вчителів?

– Як я вже казав, моя друга освіта пов’язана з комп’ютерною інженерією. Одного разу керівництво школи запросило мене встановити нову техніку в кабінеті інформатики. Провівши у закладі освіти кілька годин, мене оповили спогади з шкільного життя. Тоді на мить уявив себе по іншу сторону барикади – у ролі вчителя. Я розумів, що знань і навичок, які необхідні дітям, у мене вистачає. Тож вирішив вступати до Херсонського державного університету, де здобув третю вищу освіту за напрямом педагогіка. З 2004 року в Чулаківському закладі повної загальної середньої освіти викладає два предмети: інформатику й астрономію.

– З інформатикою все зрозуміло, а щодо астрономії?

– Коли мене запитують, чому крім інформатики я обрав ще й астрономію, то завжди кажу: “Таким чином здійснив свою дитячу мрію – стати космонавтом”. Мене завжди цікавив зоряний світ, виникало бажання бути ближче, доторкнутися. До того ж, вдома зберігаються два товстих підручники, які я детально вивчав. Тому я займаюся улюбленою справою, ще й до цього привчаю дітей.

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

– Для Вас вчителювання – виключно робота чи вже щось більше?

– Скоріше за все, вчителювання – частина мого життя. Маючи не одну освіту, я можу покинути шкільні стіни і працювати в іншій галузі. До речі, неодноразово таке рішення спадало на думку. Та, приходячи до класу на урок, розумію, що цим дітям необхідні мої знання, вони бажають пізнавати нове. Інформатику я викладаю для учнів з 2 по 11 клас, а астрономію – у старших класах. Діти дарують мені нові емоції, своєрідний драйв. Я не можу їх просто так покинути і вже 16 років працюємо над спільними проектами. 

– Чим Ви вражаєте учнів на своїх уроках?

– Під час роботи використовую поєднання чотирьох «слабкостей дітей»: гаджетів, віртуальної та доповненої реальності, гейміфікації та командної роботи. Для того, щоб краще вивчити астрономію ми на інформатиці будуємо віртуальні 3D-моделі сонячної системи. Така методика дає свої результати – учні краще запам’ятовують навчальний матеріал. Більше того, вони перемогли в першому Всеукраїнському STEM-чемпіонаті з використанням Minecraft: Education Edition, здобули перемогу на численних конкурсах і турнірах з інформатики. 

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

– Що для Вас найголовніше під час уроку?

– Основними героями для вчителя є учні. Тому мені дуже приємно, коли вони поспішають на урок, а під час його проведення уважно мене слухають. Коли я бачу вогник в їх очах, результати на уроках та конкурсах, ось це головне. Вчитель має зацікавити дітей, аби позитивні результати отримувалися від їх бажання відкривати і пізнавати нове, а не тому що так необхідно за програмою. 

– Global Teacher Prize Ukraine – нове для Вас? Як опинилися серед номінантів?

– Зовсім ні, про премію Global Teacher Prize Ukraine я дізнався у 2017 році. З того моменту є щорічним її учасником. У минулому році опинився серед 50 найкращих, а цього – вже серед 10. За рік гарно попрацював з дітьми, доробили свої проекти і вже мою кваліфікацію оцінили вище. Хоча для мене було неочікувано, побачити себе серед 10-ки найкращих вчителів України.

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

– Неймовірно! Що дає Вам сили не здаватися? 

– Мотивацією і двигуном у цій ситуації є мої учні. Після першої участі я не дуже бажав номінуватися, але вони не залишили мені вибору. Одного разу під час проведення гуртка вони мені сказали: “Ви – приклад для нас. Завжди кажете, що необхідно боротися за мрії і йти далі. Але, якщо ви цього не робите, то чому ми маємо дослухатися до ваших порад”. Тоді я зрозумів, необхідно не лише розповідати як треба робити, а й демонструвати це на власному прикладі. 

– Якщо переможете, куди витратите грошову винагороду?

– Я намагаюсь не планувати наперед, тим паче, якщо це стосується конкурсів. Проте у мене є мрія – відкрити сільський центр STEM навчання з можливість мобільного його використання (STEM-автобус), щоб охопити технологіями максимальну кількість талантів. На реалізацію цієї мрії необхідно чимало коштів, тому це перше що спадає на думку, коли чую про перемогу. 

Технології - шлях у майбутнє: інформатик з Чулаківки увійшов до ТОП-10 найкращих

– На Вашу думку, яких змін потребує українська освіта?

– Українська освіта дійсно потребує кардинальних змін. Починати необхідно з навчання для майбутніх вчителів. Ще в університетах їм мають розповідати, практичні вміння значно важливіше, ніж теорія. Теорію треба знати, але бажаного результату може дати тільки практика. Також, аби зацікавити дітей, необхідно застосовувати новітні технології. Необхідно приводити до школи молоді кадри, які зможуть знайти підхід до дітей за допомогою цікавих, пізнавальних завдань. Але тут вже постає питання заробітної плати.

Наразі Іван Верещака готується до поїздки у місто Дніпро, де він зустрінеться зі своїми колегами з інших міст. За кілька днів вони зможуть поспілкувати, стати учасниками пізнавальних тренінгів, а також проявити свої вміння та навички. Журі об’єктивно оцінюватиме кожного педагога та назве ім’я переможця.

 

Читайте також

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button
Close
Close